Vraag & antwoord aanbieders

Bent u deelnemer? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor deelnemers.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Afhalen

    • Ja, dat mag. Het afhaalbewijs mag per print of digitaal aan de aanbieder worden getoond. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. Let hierbij op mogelijk dubbele uitgiftes. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.

    • Voor uw eigen administratie is het verstandig om de afhaalbewijzen tot het eind van het kalenderjaar te bewaren. Zo voorkomt u dubbele uitgiftes en houdt u uw eigen administratie op orde.

    • Afhaalbewijs:
      De deelnemer komt met dit afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig om de gegevens te controleren en het om product af te boeken. Een voorbeeld van het afhaalbewijs vindt u in het onderstaande document.

      Controleer of de Bestelling en het Afhaalbewijs gelijk zijn:

      1. Komt het Bestelnummer overeen met de bestelling?
      2. Komt de Besteldatum overeen?
      3. Komt de Gebruikerscode overeen?

      U kunt de bestelling uitgeven, neem de Afhaalcode van het Afhaalbewijs over op uw Bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

      Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

  • Uitbetalingen

    • Meedoen HBEL stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen HBEL betaalt uw omzet in de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer.

    • De gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren betaalt maandelijks uit op basis van afgenomen producten. De uitbetaling vindt dus plaats op nacalculatie en betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door de gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens, in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-rekeningnummer correct zijn ingevuld.

    • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen HBEL betaalt uw omzet in de opvolgende maand uit. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.

      Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer, btw-nummer, KvK-nummer en de juiste btw-percentages bij de producten.

    • Meedoen HBEL maakt iedere maand een verkoopfactuur voor u aan. Deze facturen vindt u via het onderdeel “Facturen” in “Mijn account”.

  • Algemeen

    • Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” de contactgegevens van uw contactpersoon aanpassen. Hier kunt u ook het wachtwoord van uw account wijzigen.

      Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Aanbiedergegevens” in “Mijn account” de gegevens van uw organisatie wijzigen. Hierbij kunt u denken aan de website, het logo of eventuele openingstijden. Daarnaast kunt u hier het e-mailadres voor bestellingen en het e-mailadres voor facturatie wijzigen.

    • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenhbel.nl), via chat en telefonisch op 033 30 35 466.

      De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

    • Alles wat onder ”Meedoen” valt, mag worden aangeboden. Onderstaande categorieën hanteren wij als richtlijn:

      • zwembad en onderwijs;
      • sport, sportschool, ballet;
      • scouting;
      • instrumentaal of vocaal onderwijs;
      • theater, bioscoop, museum.
    • Als een aanbieder nog geen producten heeft gepubliceerd dan is deze niet te zien in de webwinkel.

    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenhbel.nl.

    • De algemene voorwaarden kunt u hier vinden:

      Algemene voorwaarden

  • Aanvragen

    • Ja, aanbieders kunnen zich gratis aanmelden. Ook bij verkopen wordt er geen bijdrage ingehouden.

    • Het is mogelijk om u als aanbieder uit een andere gemeente aan te melden voor Meedoen HBEL. Aanbieders uit de gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren hebben echter voorkeur.

      Alle aanmeldingen worden getoetst aan de klantvraag.

      U kunt voor de zekerheid contact opnemen met de klantenservice.

    • Meedoen HBEL neemt alle aanmeldingen binnen twee weken in behandeling. U ontvangt altijd bericht als uw aanmelding is beoordeeld.

    • Meedoen HBEL heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit rekeningnummer kunnen wij uw omzet dus niet uitbetalen.

    • U kunt uw organisatie aanmelden als aanbieder voor Meedoen HBEL via de aanmeldpagina. Binnen twee weken ontvangt u van ons uw account met inloggegevens of een afwijzing met duidelijke reden van afwijzing.

    • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. U moet dan wel aangeven dat u niet btw-plichtig bent.

      Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.

  • Inloggen

    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

      Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen HBEL.

    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen HBEL zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Aanbod beheren

    • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, verwijderen en nieuwe producten toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.

    • U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.

    • In dit stappenplan beschrijven we het traject via de website.

      Stap 1 – Log in op uw aanbiedersaccount

      Klik op ‘Inloggen’ om in te loggen bij Meedoen HBEL.

      Stap 2 – Klik op ‘Productbeheer’

      Klik in ‘Mijn account’ op de button ‘Productbeheer’.

      Stap 3 – Klik op ‘Product toevoegen’

      Klik op ‘Product toevoegen’ om een nieuw product aan te maken. Als u een bestaand product wilt bewerken, klikt u op het potloodje voor het betreffende product.

      Stap 4 – Vul het formulier in

      Vul het formulier in om het product aan te maken. Alle velden met een * zijn verplicht. Schrijf een duidelijke productomschrijving en aankoopnotitie. Geef onderaan de pagina weer of het product direct gepubliceerd mag worden of dat u deze nog wilt bewerken voordat deze gepubliceerd wordt. Klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’.

      Wilt u nog een product toevoegen? Volg dan stap 3 tot en met 4 opnieuw.

    • Wanneer u een product toevoegt dan krijgt deze de status “wachten op toelating”. Hiermee dient u het product in ter controle. Van al het aanbod wordt gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen HBEL. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, is dan is deze direct zichtbaar voor deelnemers.

      Als u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als “concept” opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar voor deelnemers en kunt u op een later moment de informatie aanvullen.

    • U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.

    • Wanneer u een product wijzigt in uw account dan krijgt deze opnieuw de status “wachten op toelating”. Het product wordt opnieuw gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen HBEL. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, dan is deze direct weer zichtbaar voor deelnemers.

    • Om uw aanbod te bekijken:

      Stap 1: Log in met uw gegevens op meedoenhbel.nl
      Stap 2: Ga naar meedoenhbel.nl/webwinkel/

    • Hoewel bestellingen van Meedoen HBEL standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.

      Bestellingen moeten binnen drie weken na bestelling verzonden worden.

    • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De fiscus doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn.

      In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft de verzendkosten inclusief btw op.

    • De productprijzen die u invoert bij het maken van producten zijn inclusief btw.

      Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in punten weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.

    • Een aankoopnotitie wordt getoond aan de deelnemer direct na aankoop van het product en op het afhaalbewijs van de deelnemer. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.

    • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.

  • Bestellingen

    • U heeft zelf de mogelijkheid om te bepalen of u per bestelling direct een e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door in te loggen. Ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.

    • U kunt iedere bestelling voorbereiden, de deelnemer kan de bestelling na vijf dagen komen afhalen. De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Neem de afhaalcode over zodat u het product kunt afboeken. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte.

      Let erop dat een afhaalbewijs tot en met de laatste dag van het kalenderjaar geldig is en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald. De bestelling moet op 22 december 2024 afgehaald zijn.

    • Met de app kunt u eenvoudig producten aanmaken, wijzigen of verwijderen, bestellingen bekijken, facturaties bekijken en afgehaalde bestellingen afboeken.

    • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via het onderdeel “Bestellingen” op “Mijn account”.

      Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. De afhaalcode is de ontbrekende sleutel om de bestelling af te boeken.

      Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.

    • Dit kan via 2 manieren:

      1. Log in op de app. Ga naar de betreffende bestelling en boek hier de bestelling af met de afhaalcode die op het afhaalbewijs staat.
      2. Log in op de app. Ga naar afboeken en open de QR-code scanner. Op het afhaalbewijs staat een (vierkante) OR-code dat middels de OR-scanner afgeboekt kan worden.
    • U heeft de mogelijkheid om van iedere bestelling direct een e-mail te ontvangen. Hier kunt u zelf voor kiezen. Nog steeds kan er dagelijks een bestellijst worden toegestuurd, zodat u kunt zien wat er op een dag verkocht is. Uiteraard zijn de besteloverzichten ook te downloaden via het platform. Dit kan door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, klik op ‘’Besteloverzichten’’. Hier krijgt u uw besteloverzicht per dag.

    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

    • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging.

      U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs.

      U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”

    • Deelnemers kunnen afhalen tot en met 22 december 2024. Let op: Bestellen is mogelijk tot en met 15 december 2024.

    • Bestellingen kunnen pas worden uitbetaald als deze zijn afgeboekt. Deelnemers halen de bestelling af met het afhaalbewijs. Op dit afhaalbewijs staat de afhaalcode, deze gebruikt u om een bestelling af te boeken. Afboeken kan via de website of met de app.

    • Nee, contact opnemen is niet mogelijk in verband met de privacywetgeving. Meedoen HBEL verstrekt geen persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders. Er worden enkel persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders verstrekt indien de deelnemer kiest voor een verzending of indien er noodzaak is aan aanvullende gegevens voor de uitvoering van een dienst.

      Tip: u kunt in de aankoopnotitie aangeven dat de deelnemers contact met u moeten opnemen voor verdere afhandeling. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor uw bestelling. Neem contact op met ons via (telefoonnummer) voor verdere afhandeling”.

    • Deelnemers kunnen bestellen tot en met 15 december 2024. Let op: Afhalen is mogelijk tot en met 22 december 2024.

    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

    • De app is gratis te downloaden via de Apple App Store of voor Android gebruikers via Google Play.

    • Al uw bestellingen zijn te bekijken via het onderdeel “Bestellingen” in “Mijn account”.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.