De pagina die u probeert te bereiken is niet (meer) beschikbaar

Wij helpen u graag. Wat wilt u weten? 

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Aanbieders

  • Afhalen

    • Afhaalbewijs:
      De deelnemer komt met dit afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig om de gegevens te controleren en het om product af te boeken. Een voorbeeld van het afhaalbewijs vindt u in het onderstaande document.

      Controleer of de Bestelling en het Afhaalbewijs gelijk zijn:

      1. Komt het Bestelnummer overeen met de bestelling?
      2. Komt de Besteldatum overeen?
      3. Komt de Gebruikerscode overeen?

      U kunt de bestelling uitgeven, neem de Afhaalcode van het Afhaalbewijs over op uw Bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

      Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

    • Ja, dat mag. Het afhaalbewijs mag per print of digitaal aan de aanbieder worden getoond. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. Let hierbij op mogelijk dubbele uitgiftes. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.

    • Voor uw eigen administratie is het verstandig om de afhaalbewijzen tot het eind van het kalenderjaar te bewaren. Zo voorkomt u dubbele uitgiftes en houdt u uw eigen administratie op orde.

  • Uitbetalingen

    • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen HBEL betaalt uw omzet in de opvolgende maand uit. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.

      Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer, btw-nummer, KvK-nummer en de juiste btw-percentages bij de producten.

    • De gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren betaalt maandelijks uit op basis van afgenomen producten. De uitbetaling vindt dus plaats op nacalculatie en betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door de gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens, in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-rekeningnummer correct zijn ingevuld.

    • Meedoen HBEL stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen HBEL betaalt uw omzet in de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer.

    • Meedoen HBEL maakt iedere maand een verkoopfactuur voor u aan. Deze facturen vindt u via het onderdeel “Facturen” in “Mijn account”.

  • Algemeen

    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenhbel.nl.

    • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenhbel.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280.

      De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

    • Alles wat onder ”Meedoen” valt, mag worden aangeboden. Onderstaande categorieën hanteren wij als richtlijn:

      • zwembad en onderwijs;
      • sport, sportschool, ballet;
      • scouting;
      • instrumentaal of vocaal onderwijs;
      • theater, bioscoop, museum.
    • Als een aanbieder nog geen producten heeft gepubliceerd dan is deze niet te zien in de webwinkel.

    • Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” de contactgegevens van uw contactpersoon aanpassen. Hier kunt u ook het wachtwoord van uw account wijzigen.

      Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Aanbiedergegevens” in “Mijn account” de gegevens van uw organisatie wijzigen. Hierbij kunt u denken aan de website, het logo of eventuele openingstijden. Daarnaast kunt u hier het e-mailadres voor bestellingen en het e-mailadres voor facturatie wijzigen.

    • De algemene voorwaarden kunt u hier vinden:

      Algemene voorwaarden

  • Aanvragen

    • Meedoen HBEL heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit rekeningnummer kunnen wij uw omzet dus niet uitbetalen.

    • Meedoen HBEL neemt alle aanmeldingen binnen twee weken in behandeling. U ontvangt altijd bericht als uw aanmelding is beoordeeld.

    • Ja, aanbieders kunnen zich gratis aanmelden. Ook bij verkopen wordt er geen bijdrage ingehouden.

    • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. U moet dan wel aangeven dat u niet btw-plichtig bent.

      Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.

    • U kunt uw organisatie aanmelden als aanbieder voor Meedoen HBEL via de aanmeldpagina. Binnen twee weken ontvangt u van ons uw account met inloggegevens of een afwijzing met duidelijke reden van afwijzing.

    • Het is mogelijk om u als aanbieder uit een andere gemeente aan te melden voor Meedoen HBEL. Aanbieders uit de gemeente Huizen, Blaricum, Eemnes & Laren hebben echter voorkeur.

      Alle aanmeldingen worden getoetst aan de klantvraag.

      U kunt voor de zekerheid contact opnemen met de klantenservice.

  • Inloggen

    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

      Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen HBEL.

    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen HBEL zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Aanbod beheren

    • Wanneer u een product toevoegt dan krijgt deze de status “wachten op toelating”. Hiermee dient u het product in ter controle. Van al het aanbod wordt gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen HBEL. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, is dan is deze direct zichtbaar voor deelnemers.

      Als u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als “concept” opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar voor deelnemers en kunt u op een later moment de informatie aanvullen.

    • Om uw aanbod te bekijken:

      Stap 1: Log in met uw gegevens op meedoenhbel.nl
      Stap 2: Ga naar meedoenhbel.nl/webwinkel/

    • De productprijzen die u invoert bij het maken van producten zijn inclusief btw.

      Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in punten weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.

    • In dit stappenplan beschrijven we het traject via de website.

      Stap 1 – Log in op uw aanbiedersaccount

      Klik op ‘Inloggen’ om in te loggen bij Meedoen HBEL.

      Stap 2 – Klik op ‘Productbeheer’

      Klik in ‘Mijn account’ op de button ‘Productbeheer’.

      Stap 3 – Klik op ‘Product toevoegen’

      Klik op ‘Product toevoegen’ om een nieuw product aan te maken. Als u een bestaand product wilt bewerken, klikt u op het potloodje voor het betreffende product.

      Stap 4 – Vul het formulier in

      Vul het formulier in om het product aan te maken. Alle velden met een * zijn verplicht. Schrijf een duidelijke productomschrijving en aankoopnotitie. Geef onderaan de pagina weer of het product direct gepubliceerd mag worden of dat u deze nog wilt bewerken voordat deze gepubliceerd wordt. Klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’.

      Wilt u nog een product toevoegen? Volg dan stap 3 tot en met 4 opnieuw.

    • Hoewel bestellingen van Meedoen HBEL standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.

      Bestellingen moeten binnen drie weken na bestelling verzonden worden.

    • U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.

    • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.

    • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, verwijderen en nieuwe producten toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.

    • U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.

    • Wanneer u een product wijzigt in uw account dan krijgt deze opnieuw de status “wachten op toelating”. Het product wordt opnieuw gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen HBEL. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, dan is deze direct weer zichtbaar voor deelnemers.

    • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De fiscus doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn.

      In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft de verzendkosten inclusief btw op.

    • Een aankoopnotitie wordt getoond aan de deelnemer direct na aankoop van het product en op het afhaalbewijs van de deelnemer. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.

  • Bestellingen

    • Dit kan via 2 manieren:
      1. Log in op de app. Ga naar de betreffende bestelling en boek hier de bestelling af met de afhaalcode die op het afhaalbewijs staat.
      2. Log in op de app. Ga naar afboeken en open de QR-code scanner. Op het afhaalbewijs staat een (vierkante) OR-code dat middels de OR-scanner afgeboekt kan worden.

    • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via het onderdeel “Bestellingen” op “Mijn account”.

      Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. De afhaalcode is de ontbrekende sleutel om de bestelling af te boeken.

      Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.

    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

    • De app is gratis te downloaden via de Apple App Store of voor Android gebruikers via Google Play.

    • Bestellingen kunnen pas worden uitbetaald als deze zijn afgeboekt. Deelnemers halen de bestelling af met het afhaalbewijs. Op dit afhaalbewijs staat de afhaalcode, deze gebruikt u om een bestelling af te boeken. Afboeken kan via de website of met de app.

    • Deelnemers kunnen afhalen tot en met 25 december 2022. Let op: Bestellen is mogelijk tot en met 18 december 2022.

    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

    • U kunt iedere bestelling voorbereiden, de deelnemer kan de bestelling na vijf dagen komen afhalen. De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Neem de afhaalcode over zodat u het product kunt afboeken. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte.

      Let erop dat een afhaalbewijs tot en met de laatste dag van het kalenderjaar geldig is en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald. De bestelling moet op 25 december 2022 afgehaald zijn.

    • Al uw bestellingen zijn te bekijken via het onderdeel “Bestellingen” in “Mijn account”.

    • U heeft de mogelijkheid om van iedere bestelling direct een e-mail te ontvangen. Hier kunt u zelf voor kiezen. Nog steeds kan er dagelijks een bestellijst worden toegestuurd, zodat u kunt zien wat er op een dag verkocht is. Uiteraard zijn de besteloverzichten ook te downloaden via het platform. Dit kan door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, klik op ‘’Besteloverzichten’’. Hier krijgt u uw besteloverzicht per dag.

    • Met de app kunt u eenvoudig producten aanmaken, wijzigen of verwijderen, bestellingen bekijken, facturaties bekijken en afgehaalde bestellingen afboeken.

    • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging.

      U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs.

      U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”

    • Nee, contact opnemen is niet mogelijk in verband met de privacywetgeving. Meedoen HBEL verstrekt geen persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders. Er worden enkel persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders verstrekt indien de deelnemer kiest voor een verzending of indien er noodzaak is aan aanvullende gegevens voor de uitvoering van een dienst.

      Tip: u kunt in de aankoopnotitie aangeven dat de deelnemers contact met u moeten opnemen voor verdere afhandeling. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor uw bestelling. Neem contact op met ons via (telefoonnummer) voor verdere afhandeling”.

    • Deelnemers kunnen bestellen tot en met 18 december 2022. Let op: Afhalen is mogelijk tot en met 25 december 2022.

    • U heeft zelf de mogelijkheid om te bepalen of u per bestelling direct een e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door in te loggen. Ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.

  • Deelnemers

  • Algemeen

    • Uw kind krijgt 600 punten per jaar om te gebruiken voor sport en culturele activiteiten via de regeling Sport en Cultuur. Deze punten kunnen besteed worden in de webwinkel via https://meedoenhbel.nl/webwinkel/.

       

       

      Zoekwoorden: sporten, fitness, muziekles, toneel.

    • Ja dat kan via de regeling Computer, als u een (of meerdere) kind(eren) heeft van 6 jaar of ouder. Afhankelijk van uw woonplaats kunt u één keer per 4 jaar of één keer per 3 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Huizen, Blaricum of Laren? Dan kunt u één keer per gezin per 4 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Eemnes? Dan kunt u één keer per gezin per 3 jaar gebruik maken van deze regeling.

      Let op: Haal uw laptop uiterlijk 25 december 2022 op bij Expert Huizen. Neem hiervoor uw afhaalbewijs mee. Niet afgehaalde bestellingen kunnen niet worden nageleverd.

    • Wanneer de gezinssituatie is veranderd (bijvoorbeeld een echtscheiding), kunt u het beste ons even een e-mail sturen met daarin de situatie uitgelegd. Dan zullen we samen met u kijken hoe we u kunnen helpen met uw account.

    • Met het Doe-Budget kunt u één keer per gezin per kalenderjaar kiezen uit twee mogelijkheden. U kunt met uw gezin gezellige uitjes maken met de Dagje Uit-cadeaukaart en/of een mooi cadeau uitkiezen met de Grote Speelgoedwinkel-cadeaukaart.

      Als u dit heeft uitgekozen dan ontvangt u binnen één week uw vouchercode(s) per e-mail.

    • 1 punt is € 0,50 waard.

    • Met de regeling ‘Zwemmen’ kunt u eenmaal per kalenderjaar kiezen uit de 10-badenkaart van zwembad de Biezem in Laren, of het zomerabonnement van zwembad de Sijsjesberg in Huizen. Zwembad de Biezem is gedurende het hele jaar geopend, zwembad de Sijsjesberg is alleen van het voorjaar tot het najaar geopend. Elk jaar in het voorjaar wordt bekend gemaakt wanneer de Sijsjesberg geopend is.

      Is uw kind tussen de 4 en 10 jaar? U kunt dan een zelfde abonnement voor één ouder bestellen als u voor uw kind heeft besteld. Dit kan pas nadat de bestelling van het abonnement voor uw kind is afgerond.

      Let op: Dit betreft geen zwemles, maar vrij zwemmen.

    • Voor kinderen van 12 tot en met 17 jaar kunt u schoolkosten declareren voor een bedrag van €100 per kalenderjaar. Dit kan via de regeling ‘School’. Bij deze regeling moet u een bewijslast uploaden. Dit kan bijvoorbeeld een kopie van een schoolpas zijn of een factuur van de schoolkosten die u heeft betaald.

    • U kunt eenmaal per leeftijdscategorie een fiets bestellen voor uw kind.

      Eenmaal in de leeftijdscategorie 8 tot en met 11 jaar en eenmaal in de leeftijdscategorie 12 tot en met 17 jaar.

      Let op: de peildatum is 1 januari. Wordt uw kind na 1 januari 8 jaar, dan kunt u nog geen fiets voor hem/haar bestellen.

    • Heeft u een (of meer) kind(eren) in de leeftijd van 6 t/m 17 jaar? Dan kunt u de kosten voor een internet abonnement één keer per kalenderjaar vergoed krijgen. U moet een factuur van uw internet abonnement bij uw aanvraag uploaden. Na toekenning ontvangt u in de eerste week van de opvolgende maand € 300 op uw bankrekening.

    • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/zwemschool/muziekschool nog niet is benaderd.

      Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenhbel.nl.

    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om een gezinslid toe te voegen, is een BSN nummer nodig. Baby’s die nog niet geboren zijn, hebben nog geen BSN nummer.

    • U kunt voor uw kinderen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar één keer de vergoeding voor een nieuwe ID-kaart aanvragen.

      U moet een bewijs toevoegen dat u een ID-kaart heeft gekocht. Dit is de kassabon van de aanschaf. Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer.

    • Nee, het is niet mogelijk om een declaratie hiervoor in te dienen. Indien de vereniging van uw kind al meedoet aan Meedoen HBEL dan kunt u met de besteedbare punten hier gebruik van maken. Doet de vereniging van uw kind niet mee? Wellicht kan de vereniging zich aanmelden als aanbieder.

    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 18 december 2022 te besteden.

    • Dit kan kloppen. U ziet deze mogelijkheid pas staan als de bestelling van het zwemabonnement voor uw kind is afgerond.

    • Nee, het is niet mogelijk om de punten over te dragen.

    • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen. Meer informatie over aanvragen vindt u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

    • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen.

      Indien u uw adres of IBAN rekeningnummer wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice.

    • Als uw IBAN-rekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoenhbel.nl met hierin de volgende informatie:

      • geboortedatum
      • postcode
      • huisnummer
      • oude IBAN-rekeningnummer
      • nieuwe IBAN-rekeningnummer

      Wij zullen uw IBAN-rekeningnummer dan aanpassen.

    • U kunt hier alle aanbieders zien:

      https://meedoenhbel.nl/aanbieders/

      Als u bent ingelogd, kunt u via deze lijst ook gelijk naar de producten van de betreffende aanbieder gaan.

    • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenhbel.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280.

      De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

  • Aanvragen

    • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

      Normen Meedoen HBEL per 1 januari 2022
      Bijstandsnorm120% van de bijstandsnorm
      Alleenstaand€ 1.091,71€ 1.310,05
      Gehuwd of samenwonend€ 1.559,58€ 1.871,50

      De bedragen zijn netto en inclusief vakantietoeslag. Dit is het uitgangspunt voor toetsing. Voor meer informatie kijkt u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

    • De gemeente houdt een peildatum van 1 januari aan. Dit betekend dat als uw kind nog niet de benodigde leeftijd was op 1 januari, dan kan hij/zij deze regeling helaas niet aanvragen.

    • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

      Denkt u dat u recht heeft op deelname? Neem dan contact op met het Advies- en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

      Het Advies en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL is bereikbaar via:

      • e-mail: hbel@sociaalplein.info
      • telefoon: (035) 528 12 47 (bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 – 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 – 16.00 uur)

      Let op: Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2022 kan dit tot en met 31 oktober 2022. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2023 worden ingediend.

    • Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op uw bankrekening gestort.

    • Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2022 kan dit tot en met 31 oktober 2022. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2023 worden ingediend.

    • Maatschappelijke Zaken probeert uw aanmelding binnen 8 werkweken te beoordelen.

    • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

      Denkt u dat uw gezin in aanmerking komt voor Meedoen HBEL? Neem dan contact op met het Advies- en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

  • Inloggen

    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen HBEL zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

      Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen HBEL.

    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

    • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.

  • Bestellen

    • Als u een fiets heeft besteld, ontvangt u een afhaalbewijs bij uw bestelbevestiging. Na 5 dagen kunt u een fiets uitkiezen bij RF Tweewielers, De Regentesse 96, 1273 JZ in Huizen. U moet het afhaalbewijs tonen in de fietsenwinkel.

      Om de juiste maat te kunnen kiezen is het belangrijk dat u uw kind meeneemt bij uw bezoek aan RF Tweewielers.

      Soms is de maat die uw kind nodig heeft niet meer op voorraad. U kunt dan op een ander moment nogmaals gaan kijken of uw contactgegevens achterlaten zodat de winkelier contact met u kan opnemen als de juiste maat wel weer op voorraad is.

    • Als u bent ingelogd, kunt u via uw account klikken op ‘Sport & Cultuur’. Via deze regeling kunt u naar de webwinkel gaan.

      U kunt ook op de webwinkel komen via deze link:

      https://meedoenhbel.nl/webwinkel/

    • Bestellen is mogelijk tot en met 18 december 2022. Afhalen is mogelijk tot en met 25 december 2022.

    • Het kledingpakket kan eenmaal per kind (van 4 jaar en ouder), per kalenderjaar besteld worden.

    • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

    • Als u bent ingelogd ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

    • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

      Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen 3 weken verzonden.

    • De regeling ID-kaart is alleen bestemd voor uw kind(eren) van 12 tot en met 17 jaar.

    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

    • Het winterkleding pakket is te bestellen van 1 september tot 1 maart.

    • Nee, aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.

    • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk.

    • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

    • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen in de webwinkel van Meedoen HBEL.

    • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen bekijken. U vindt hier ook aanvragen voor aanvullende regelingen.

    • Op Meedoen HBEL kunt u alleen producten bestellen voor thuiswonend(e) kind(eren) in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

    • Ja, dat is mogelijk. Zolang het budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

    • Het zomerkleding pakket is te bestellen van 1 maart tot 1 september.

    • U kunt dit helaas niet zelf aangeven. De kledingpakketten worden zorgvuldig samengesteld door Stichting STOP kinderarmoede en bevatten minimaal 4 stuks nieuwe kleding, 1 paar nieuwe schoenen en 2 leuke cadeautjes in de vorm van speelgoed.

    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

    • Uw punten blijven geldig tot en met 18 december 2022. Hierna komen deze te vervallen.

    • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.

    • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

    • Nee, dat is helaas niet mogelijk.

  • Afhalen

    • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten uiterlijk op 25 december 2022 afgehaald worden.

    • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.

    • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 25 december 2022. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.

    • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.

    • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.

    • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

  • Aankopen