Vraag & antwoord deelnemers

Bent u aanbieder? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor aanbieders.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenhbel.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280.

    De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

  • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen.

  • Als uw bankrekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoenhbel.nl met hierin de volgende informatie:

    • geboortedatum
    • postcode
    • huisnummer
    • oude bankrekeningnummer
    • nieuwe bankrekeningnummer

    Wij zullen uw bankrekeningnummer dan aanpassen.

  • Uw kind krijgt 600 punten per jaar om te gebruiken voor sport en culturele activiteiten. Deze punten kunnen besteed worden in de webwinkel via https://meedoenhbel.nl/webwinkel/.

  • Ja dat kan via de regeling Computer, als u een (of meerdere) kind(eren) heeft van 6 jaar of ouder. Afhankelijk van uw woonplaats kunt u één keer per 4 jaar of één keer per 3 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Huizen, Blaricum of Laren? Dan kunt u één keer per gezin per 4 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Eemnes? Dan kunt u één keer per gezin per 3 jaar gebruik maken van deze regeling.

  • 1 punt is € 0,50 waard.

  • Met het Doe-Budget kunt u één keer per gezin per kalenderjaar kiezen voor twee mogelijkheden. U kunt met uw gezin gezellige uitjes maken met de Dagje Uit-cadeaukaart en/of een mooi cadeau uitkiezen met de Grote Speelgoedwinkel-cadeaukaart.

  • U kunt eenmaal per leeftijdscategorie een fiets bestellen voor uw kind.

    Eenmaal in de leeftijdscategorie 8 tot en met 11 jaar en eenmaal in de leeftijdscategorie 12 tot en met 17 jaar.

    Let op: de peildatum is 1 januari. Wordt uw kind na 1 januari 8 jaar, dan kunt u nog geen fiets voor hem/haar bestellen.

  • Met de regeling ‘Zwemmen’ kunt u eenmaal per kalenderjaar kiezen uit de 10-badenkaart van zwembad de Biezem in Laren, of het zomerabonnement van zwembad de Sijsjesberg in Huizen. Zwembad de Biezem is gedurende het hele jaar geopend, zwembad de Sijsjesberg is geopend van 18 april 2020 tot en met 6 september 2020.

    Is uw kind tussen de 4 en 10 jaar? U kunt dan een zelfde abonnement voor een ouder bestellen als u voor uw kind heeft besteld. Dit kan pas nadat de bestelling van het abonnement voor uw kind is afgerond.

    Let op: Dit betreft geen zwemles, maar vrij zwemmen.

  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 20 december 2020 te besteden.

  • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/zwemschool/muziekschool nog niet is benaderd.

    Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

  • Heeft u een (of meer) kind(eren) in de leeftijd van 6 t/m 17 jaar? Dan kunt u de kosten voor een internet abonnement één keer per kalenderjaar vergoed krijgen. U moet een factuur van uw internet abonnement bij uw aanvraag uploaden. Na toekenning ontvangt u in de eerste week van de opvolgende maand € 300 op uw bankrekening.

  • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenhbel.nl.

  • Nee, het is niet mogelijk om een declaratie hiervoor in te dienen. Indien de vereniging van uw kind al meedoet aan Meedoen HBEL dan kunt u met de besteedbare punten hier gebruik van maken. Doet de vereniging van uw kind niet mee? Wellicht kan de vereniging zich aanmelden als aanbieder.

  • Dit kan kloppen. U ziet deze mogelijkheid pas staan als de bestelling van het zwemabonnement voor uw kind is afgerond.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen. Meer informatie over aanvragen vindt u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

  • U kunt voor uw kinderen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar één keer de vergoeding voor een nieuwe ID-kaart aanvragen.

    U moet een bewijs toevoegen dat u een ID-kaart heeft gekocht. Dit is de kassabon van de aanschaf. Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op het bij ons bekende bankrekeningnummer.

  • Aanvragen

  • Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2020 kan dit tot en met 31 oktober 2020. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2021 worden ingediend.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

    De bijstandsnorm per 1 juli 2019 is voor een alleenstaande ouder € 978,90 en voor gehuwden/samenwonenden € 1398,43. Deze bedragen zijn netto en exclusief vakantiegeld.

    Denkt u dat uw gezin in aanmerking komt voor Meedoen HBEL? Neem dan contact op met het advies- en informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

    Denkt u dat u recht heeft op deelname? Neem dan contact op met het Advies- en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

    Het Advies en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL is bereikbaar via:

    • e-mail: hbel@sociaalplein.info
    • telefoon: (035) 528 12 47 (bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 – 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 – 16.00 uur)

    Let op: Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2020 kan dit tot en met 31 oktober 2020. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2021 worden ingediend.

  • Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op uw bankrekening gestort.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

    Alleenstaand
    Bijstandsnorm€ 999,70
    120% van de bijstandsnorm€ 1.199,64
    Gehuwd of samenwonend
    Bijstandsnorm€ 1.428,14
    120% van de bijstandsnorm€ 1.713,77

     

    Deze bedragen zijn netto en exclusief vakantiegeld. Voor meer informatie kijk u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

  • Inloggen

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen HBEL zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen HBEL.

  • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.

  • Bestellen

  • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

  • Het kledingpakket kan eenmaal per kind (van 4 jaar en ouder), per kalenderjaar besteld worden.

  • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

  • U kunt dit helaas niet zelf aangeven. De kledingpakketten worden zorgvuldig samengesteld door Stichting STOP kinderarmoede en bevatten minimaal 4 stuks nieuwe kleding, 1 paar nieuwe schoenen en 2 leuke cadeautjes in de vorm van speelgoed.

  • Het zomer kledingpakket is te bestellen van 1 maart tot 1 september.

  • Het winter kledingpakket is te bestellen van 1 september tot 1 maart.

  • Op Meedoen HBEL kunt u alleen producten bestellen voor thuiswonend(e) kind(eren) in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

  • Bestellen is mogelijk tot en met 20 december 2020. Afhalen is mogelijk tot en met 27 december 2020.

  • De regeling ID-kaart is alleen bestemd voor uw kind(eren) van 12 tot en met 17 jaar.

  • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen in de webwinkel van Meedoen HBEL.

  • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

    Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen 3 weken verzonden.

  • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen bekijken. U vindt hier ook aanvragen voor aanvullende regelingen.

  • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk.

  • Als u bent ingelogd ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

  • Nee, aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.

  • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.

  • Als u een fiets heeft besteld, ontvangt u een afhaalbewijs bij uw bestelbevestiging. Na 5 dagen kunt u een fiets uitkiezen bij RF Tweewielers, De Regentesse 96, 1273 JZ in Huizen. U moet het afhaalbewijs tonen in de fietsenwinkel.

    Om de juiste maat te kunnen kiezen is het belangrijk dat u uw kind meeneemt bij uw bezoek aan RF Tweewielers.

  • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk.

  • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

  • Uw punten blijven geldig tot en met 20 december 2020. Hierna komen deze te vervallen.

  • Ja, dat is mogelijk. Zolang het budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Afhalen

  • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.

  • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.

  • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.

  • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

  • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten uiterlijk op 27 december 2020 afgehaald worden.

  • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 27 december 2020. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.

  • Aankopen

  • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt het betreffende lidmaatschap afnemen voor de eerstvolgende periode. Stem dit ook af met de vereniging.

  • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft besteld en spreek dit met hen af.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.