Vraag & antwoord deelnemers

Bent u aanbieder? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor aanbieders.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Met het Doe-Budget kunt u één keer per gezin per kalenderjaar kiezen uit twee mogelijkheden. U kunt met uw gezin gezellige uitjes maken met de Dagje Uit-cadeaukaart en/of een mooi cadeau uitkiezen met de Grote Speelgoedwinkel-cadeaukaart.

    Als u dit heeft uitgekozen dan ontvangt u binnen één week uw vouchercode(s) per e-mail.

  • Voor kinderen van 12 tot en met 17 jaar kunt u schoolkosten declareren voor een bedrag van €100 per kalenderjaar. Dit kan via de regeling ‘School’. Bij deze regeling moet u een bewijslast uploaden. Dit kan bijvoorbeeld een kopie van een schoolpas zijn of een factuur van de schoolkosten die u heeft betaald.

  • Heeft u een (of meer) kind(eren) in de leeftijd van 6 t/m 17 jaar? Dan kunt u de kosten voor een internet abonnement één keer per kalenderjaar vergoed krijgen. U moet een factuur van uw internet abonnement bij uw aanvraag uploaden. Na toekenning ontvangt u in de eerste week van de opvolgende maand € 300 op uw bankrekening.

  • Ja dat kan via de regeling Computer, als u een (of meerdere) kind(eren) heeft van 6 jaar of ouder. Afhankelijk van uw woonplaats kunt u één keer per 4 jaar of één keer per 3 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Huizen, Blaricum of Laren? Dan kunt u één keer per gezin per 4 jaar gebruik maken van deze regeling. Woont u in Eemnes? Dan kunt u één keer per gezin per 3 jaar gebruik maken van deze regeling.

    Let op: Haal uw laptop uiterlijk 26 december 2021 op bij Expert Huizen. Neem hiervoor uw afhaalbewijs mee. Niet afgehaalde bestellingen kunnen niet worden nageleverd.

  • U kunt eenmaal per leeftijdscategorie een fiets bestellen voor uw kind.

    Eenmaal in de leeftijdscategorie 8 tot en met 11 jaar en eenmaal in de leeftijdscategorie 12 tot en met 17 jaar.

    Let op: de peildatum is 1 januari. Wordt uw kind na 1 januari 8 jaar, dan kunt u nog geen fiets voor hem/haar bestellen.

  • Nee, het is niet mogelijk om een declaratie hiervoor in te dienen. Indien de vereniging van uw kind al meedoet aan Meedoen HBEL dan kunt u met de besteedbare punten hier gebruik van maken. Doet de vereniging van uw kind niet mee? Wellicht kan de vereniging zich aanmelden als aanbieder.

  • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenhbel.nl.

  • 1 punt is € 0,50 waard.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen. Meer informatie over aanvragen vindt u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

  • Uw kind krijgt 600 punten per jaar om te gebruiken voor sport en culturele activiteiten via de regeling Sport en Cultuur. Deze punten kunnen besteed worden in de webwinkel via https://meedoenhbel.nl/webwinkel/.

     

     

    Zoekwoorden: sporten, fitness, muziekles, toneel.

  • U kunt voor uw kinderen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar één keer de vergoeding voor een nieuwe ID-kaart aanvragen.

    U moet een bewijs toevoegen dat u een ID-kaart heeft gekocht. Dit is de kassabon van de aanschaf. Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer.

  • Met de regeling ‘Zwemmen’ kunt u eenmaal per kalenderjaar kiezen uit de 10-badenkaart van zwembad de Biezem in Laren, of het zomerabonnement van zwembad de Sijsjesberg in Huizen. Zwembad de Biezem is gedurende het hele jaar geopend, zwembad de Sijsjesberg is alleen van het voorjaar tot het najaar geopend. Elk jaar in het voorjaar wordt bekend gemaakt wanneer de Sijsjesberg geopend is.

    Is uw kind tussen de 4 en 10 jaar? U kunt dan een zelfde abonnement voor één ouder bestellen als u voor uw kind heeft besteld. Dit kan pas nadat de bestelling van het abonnement voor uw kind is afgerond.

    Let op: Dit betreft geen zwemles, maar vrij zwemmen.

  • Dit kan kloppen. U ziet deze mogelijkheid pas staan als de bestelling van het zwemabonnement voor uw kind is afgerond.

  • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/zwemschool/muziekschool nog niet is benaderd.

    Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenhbel.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280.

    De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

  • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen.

    Indien u uw adres of IBAN rekeningnummer wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice.

  • Als uw IBAN-rekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoenhbel.nl met hierin de volgende informatie:

    • geboortedatum
    • postcode
    • huisnummer
    • oude IBAN-rekeningnummer
    • nieuwe IBAN-rekeningnummer

    Wij zullen uw IBAN-rekeningnummer dan aanpassen.

  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 19 december 2021 te besteden.

  • Aanvragen

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

    Alleenstaand
    Bijstandsnorm€ 1.075,44
    120% van de bijstandsnorm€ 1.290,53
    Gehuwd of samenwonend
    Bijstandsnorm€ 1.536,34
    120% van de bijstandsnorm€ 1.843,61

    De bedragen zijn netto en inclusief vakantietoeslag. Dit is het uitgangspunt voor toetsing. Voor meer informatie kijkt u hier: https://meedoenhbel.nl/deelnemer/aanvragen/.

  • Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2021 kan dit tot en met 31 oktober 2021. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2022 worden ingediend.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

    Denkt u dat u recht heeft op deelname? Neem dan contact op met het Advies- en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

    Het Advies en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL is bereikbaar via:

    • e-mail: hbel@sociaalplein.info
    • telefoon: (035) 528 12 47 (bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 – 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 – 16.00 uur)

    Let op: Wilt u uw gezin aanmelden voor Meedoen HBEL? Voor het kalenderjaar 2021 kan dit tot en met 31 oktober 2021. Aanvragen voor volgend kalenderjaar kunnen vanaf 1 januari 2022 worden ingediend.

  • Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u het bedrag in de eerste week van de opvolgende maand op uw bankrekening gestort.

  • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm en u thuiswonende kinderen heeft in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar. Is uw inkomen hoger dan 120% van de bijstandsnorm, maar volgt u een schuldentraject, dan kunt u mogelijk ook deelnemen.

    Denkt u dat uw gezin in aanmerking komt voor Meedoen HBEL? Neem dan contact op met het Advies- en Informatiepunt van Maatschappelijke Zaken HBEL en meld uw gezin aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.

  • Inloggen

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen HBEL. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen HBEL.

  • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.

  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen HBEL zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Bestellen

  • Het kledingpakket kan eenmaal per kind (van 4 jaar en ouder), per kalenderjaar besteld worden.

  • Het zomerkleding pakket is te bestellen van 1 maart tot 1 september.

  • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk.

  • Het winterkleding pakket is te bestellen van 1 september tot 1 maart.

  • Als u bent ingelogd ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

  • Als u een fiets heeft besteld, ontvangt u een afhaalbewijs bij uw bestelbevestiging. Na 5 dagen kunt u een fiets uitkiezen bij RF Tweewielers, De Regentesse 96, 1273 JZ in Huizen. U moet het afhaalbewijs tonen in de fietsenwinkel.

    Om de juiste maat te kunnen kiezen is het belangrijk dat u uw kind meeneemt bij uw bezoek aan RF Tweewielers.

    Soms is de maat die uw kind nodig heeft niet meer op voorraad. U kunt dan op een ander moment nogmaals gaan kijken of uw contactgegevens achterlaten zodat de winkelier contact met u kan opnemen als de juiste maat wel weer op voorraad is.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

  • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen bekijken. U vindt hier ook aanvragen voor aanvullende regelingen.

  • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.

  • Op Meedoen HBEL kunt u alleen producten bestellen voor thuiswonend(e) kind(eren) in de leeftijd van 4 tot en met 17 jaar.

  • De regeling ID-kaart is alleen bestemd voor uw kind(eren) van 12 tot en met 17 jaar.

  • U kunt dit helaas niet zelf aangeven. De kledingpakketten worden zorgvuldig samengesteld door Stichting STOP kinderarmoede en bevatten minimaal 4 stuks nieuwe kleding, 1 paar nieuwe schoenen en 2 leuke cadeautjes in de vorm van speelgoed.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk.

  • Uw punten blijven geldig tot en met 19 december 2021. Hierna komen deze te vervallen.

  • Ja, dat is mogelijk. Zolang het budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Bestellen is mogelijk tot en met 19 december 2021. Afhalen is mogelijk tot en met 26 december 2021.

  • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

    Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen 3 weken verzonden.

  • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

  • Nee, aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.

  • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.

  • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

  • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen in de webwinkel van Meedoen HBEL.

  • Afhalen

  • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.

  • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.

  • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.

  • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 26 december 2021. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.

  • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

  • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten uiterlijk op 26 december 2021 afgehaald worden.

  • Aankopen

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt het betreffende lidmaatschap afnemen voor de eerstvolgende periode. Stem dit ook af met de vereniging.

  • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.

  • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft besteld en spreek dit met hen af.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.